Suure Nukuteatri pealavastaja Ruslan Kudašov on jälle pöördunud lasteklassika poole. Oma kursuse tudengitega käib töö lavastuse „Barmalei" kallal Kornei Tšukovski samanimelise muinasjutu järgi.
Selleks, et tuua nukulavale tuntud lugu Tanja ja Vanja ohtlikest seiklustest, said ostetud kümned pintslid, kilogrammide viisi värvi, mäekõrgused pakkepaberihunnikud. Nendest materjalidest luuaksegi vaatajate ette muinasjutuline Aafrika: lavakujundaja abita joonistavad noored näitlejad eksootilisi maastikke, lõikavad jõupaberist loomi välja. Ühesõnaga, see pole esimene korda, kui nad saavad tõestada neli aastat õpitud elukutse mitmekülgsust.
Ette valmistatakse ka üks lavastuslik üllatus, mis on seotud peategelase lahendusega. Üksikasjad on salastatud, teada on ainult see, et „vastikut, paha, ahnet" röövlit Barmaleid hakkab kehastama Roman Dadajev.
Neile aga, kellele on Kornei Tšukovski pärand täiesti püha, lisame, et lavastuses pole tuntud muinasjutu teksti muudetud.
Esimestena astub lavale madrusesärkides ja värviga määritud kombinesoonides kolmik. Iga „töölise" käes on värviämber. Seejärel pistab üks neist sõrme värvi sisse ja näitab publikule, mis tulemuseks on: musta värvi sõrm. Pärast langetavad nad kolmekesi eesriide. See ei tähenda üldsegi seda, et etendus on juba läbi, vastupidi – saali saadetakse signaal, et algab mäng. Eesriie on siin ju paberist, järelikult sinna joonistatakse kindlasti midagi. Aga enne seda muutub see inimene, kes meie pilkude all oma sõrme mustaks värvis, Barmaleiks. Metamorfoosiks piisab ühest žestist: näitleja Roman Dadajev tõmbab demonstratiivselt musta sõrmega nina alt, märkides nii ära oma tegelase põhilise välimusliku eripära – ta on uskumatult ja karjuvalt vuntsiline.