Näitemängu Palmse mõisahärrast, tema kaunist tütrest Kyttist ja nutikast Kaera Jaanist võib pidada nii tõsi- või luiskelooks.
Kõik saab alguse päevast, mil mõisahärra lambad salapärasel kombel kaduma hakkavad. Ei aita ka järjest uute karjapoiste ja õnneotsijate palkamine - iga päevaga tuleb metsast tagasi järjest vähem lambaid kui neid karja läheb. Mõisahärra on ahastuses ja lubab poole oma valdustest sellele anda, kes uurib välja, kuhu tema lambad kaovad, ja mis veel tähtsam, kes kõik tema lambad tervelt koju tagasi toob.
Kui mõisamaile ilmub Kaera Jaan, võlub tema laul ja pillimäng kohe nii Kittyt kui mõisahärrat. Tuleb välja, et noormees on ka tark ja taibukas, viks ja viisakas. Aga mõisahärrad on teadagi pujäänid ning otsivad igasuguseid takistusi, et mitte oma uisapäisa antud lubadust täita. Erand ei ole ka Pahleni-härra.
Kuna kohal on pillimees, on näitemängus ohtrasti lustlikku muusikat ja tantsu.