Aleksander Glazunovi balleti “Raimonda“ üliedukast esilinastusest 7. jaanuaril 1898 Peterburi Maria teatris, mille lavastas 19. sajandi silmapaistvaim koreograaf Marius Petipa, on möödas juba üle saja aasta. See maailmaklassika pärandisse kuuluv meistriteos ehib ka tänapäeval Euroopa juhtivate balletitruppide mängukavasid. Mitmed ballettmeistrid ja teatrid on püüdnud korduvalt taasesitada Petipa partituuri unikaalset akadeemilist stiili ning poeetilist helindit, mida on aastate jooksul hoolikalt edasi antud ühelt näitlejate põlvkonnalt teisele.
Ukrainas lavastati “Raimondat“ esimest korda 1934. aastal Harkovis, omapärase tõlgenduse lõid tuntud koreograafid P. Virski ja M. Bolotov.
Kiievis lavastati Aleksander Glazunovi balletti esimest korda 1946. aastal. Ballettmeister oli S. Sergejev, kes suutis luua värvilise ja särava tantsuetenduse selliste andekate baleriinidega nagu E. Jeršova, L. Gerassimtšuk, E. Potapova ja А. Mintšin.
1974. aasta kevadel andsid “Raimondale“ mahuka ja värvika tõlgenduse silmapaistev ballettmeister, Ukraina rahvakunstnik ja Ukraina Ševtšenko-nimelise preemia laureaat Anatoli Šekera koostöös dirigendi O. Rjabovi ja novaatorliku lavakujundaja E. Lõsikuga. See koreograafiline lavaversioon 1974. aastal sai Ukraina kultuurielus silmapaistvaks sündmuseks.
Kiievi lavastuses tulid A. Glazunovi ja M. Petipa meistriteose kvintessents eriti reljeefselt esile: teose põhituumaks on ustav ja tõeline armastus, moraalne kohusetruudus ning kõrged tunded. Lavateose keskpunktis on imeline neiu, kes on oma väljavalitu vastu vankumatult truu. Vaatemäng on väga pidulik, rõõmupakkuv ja elujaatav ning kõlab hümnina inimtunnete ilule.Esitab Tarass Ševtšenko nimeline Ukraina rahvuslik ooperi- ja balletiteater