Näidenditelaenutamise haldamise ligipääsu saatmiseks on tarvis end autentida. Administraator võtab vajadusel ühendust.
Teil ei ole teatristatistika nägemisõigust!
Kasuta sisselogimiseks parooli
See the latest info of Estonian theatre
Fine5 Tantsuteatri lavastus on loodud J.S. Bachi „Hästitempereeritud klaviiri“ (HTK) esimese osa muusikale. Bachi rangesse muusikavormi peidetud tundlikult küsivas inimlikus sisus näevad koreograafid Tiina Ollesk ja Renee Nõmmik tihedat seost kahe kunsti – tantsu ja muusika – vahel. Muusik ja tantsukunstnik õpivad liikumisi, treenivad oma oskusi, meeli ja keha pidevas protsessis, kus korratakse, parandatakse, lihvitakse, süvendatakse teatud oskusi. Need ei ole lihtsalt “tuima” käsitöömeisterlikkust treenivad harjutused. Iga sellise kordamise mõte on kohaloleku, teadlikkuse ja teatud sisuliste kvaliteetide täpsem tabamine. Bachi HTK kui treeningu eesmärkidel kirjutatud muusika peidab emotsionaalset ja kujundlikku sisu, mis on juba kolm sajandit kaasaegne. Milline on selle sisu ja tähendus täna?
Lavastajate vaatluse all on treeningtegevuse ja tantsukunsti vaheline suhe. Millist tähenduslikkust peidab inimese liikumine, tema keha ja kuidas seda tähenduslikkust lihtsate ja keeruliste harjutuste kordamise (varieerimisega) nähtavaks - tajutavaks teha? Millise tähenduse loob liikumine koos Bachi ikoonilise muusikaga? Millal saab harjutusest midagi enamat ehk kuidas võib muutuda liikumise tähenduslikkus? Kas treeningharjutusest võib saada avarat, vastuolulist ja sügavat inimlikku sisu kandev meedium?