Näidenditelaenutamise haldamise ligipääsu saatmiseks on tarvis end autentida. Administraator võtab vajadusel ühendust.
Teil ei ole teatristatistika nägemisõigust!
Kasuta sisselogimiseks parooli
See the latest info of Estonian theatre
Jules-Henri Vernoy de Saint-Georges’i, Théophile Gautier’ ja Jean Coralli libreto Heinrich Heine ainetel
Põhineb Northern Ballet Theatre’i lavastusel: lavastaja Christopher Gable ja kunstnik Lez Brotherston
Koreograaf ja lavastaja Michael Pink (Inglismaa)
Originaalkoreograafia Jean Coralli ja Jules Perrot
Muusika Adolphe Adam
Arranžeering Gavin Sutherland
Dirigendid Lauri Sirp, Jaan Ots
Kunstnik Reili Evart
Valgus Rasmus Rembel
Maailmaesietendus 28. juunil 1841 Salle Le Peletier’s Pariisis
Michael Pink on loonud Adolphe Adami „Giselle’ist“ puudutava ja tänapäevase adaptatsiooni, mis põhineb Jean Corelli ja Jules Perrot’ originaalkoreograafial. Ühendades klassikalist ja kaasaegset koreograafiat, mõtestab Pink sügavuti inimeksistentsi olemust ja jutustab haaravalt balletiliteratuuri ühe romantilisema armastusloo.
Pink toob tegevuse kaasaegsemasse keskkonda, rääkides loo armastusest, petmisest, kättemaksust ja andestusest. „Tõstsin tegevuse sajandi võrra hilisemasse aega, et luua publiku ja teose vahel sügavamat emotsionaalset sidet. See on klassikaline lugu igihaljastel ning võimsatel teemadel kaasaegses maailmas.“
Pinki „Giselle“ toimub 1940. aastate getos, lisades loole veel ühe mõttetasandi. Vaataja satub II maailmasõjaaegsete rahutuste keerises vaevlevasse Euroopasse, kus petmine ja andestus omandavad hoopis teise, süngema tähenduse. Nagu originaalis, on loo keskmes andestus. Kaks eri maailmadest noort, Giselle ja Albrecht suudavad sõjakoleduste kiuste leida teineteises sügava armastuse. Albrecht aga petab Giselle’i. Ta palub neiult andestust, kuid tema südant rõhub lisaks süüle truudusetuse pärast ka süü iseloomutuse pärast – ta ei suuda vastu panna klassiühiskonna survele ning sõjaraskustele. Lavastaja tõlgendus on üheaegselt õrn, võimas ja mõtteainet pakkuv