Ene-Liis Semper / Tiit Ojasoo
(Eesti)
Kehadramaturg Giacomo Veronesi
Helikujundaja Raido Linkmann
Valguskujundaja Siim Reispass
Laval Liisa Saaremäel, Keithy Kuuspu, Rea Lest ja EMTA lavakunstikooli 31. lennu üliõpilased Lauren Grinberg, Hanna Brigita Jaanovits, Hele-Riin Palumaa, Kristina Preimann, Kristin Prits, Emili Rohumaa, Alice Siil, Astra Irene Susi
Teatavasti reisis noor ameerika naisajakirjanik Nellie Bly 1889. aastal 72 päevaga üksinda ümber maailma, märkides sellega globaliseerumise algust, Briti impeeriumi taganemist ja Ameerika tõusu. Vastupidiselt ootustele polnud Bly ümbermaailmareis aga eriti sündmusterohke, tema reisimärkmeid lugedes tundub kogu kaasaegne reisimeetod kui kogum tähenduseta rituaale, tekitades küsimusi reisi kui sellise võimalikkusest ja vajalikkusest.
Bly füüsilist kogemust ja ettevõtte tühisust realistlikult jälgides hakkasime lugema oma 72 päeva proovisaalis. Tagasi vaadates oli see päris pikk reis. Ettearvamatult oleme ekselnud kohtades, kuhu ei lootnud sattuda. Samas leiab kõik reisi jooksul kogetu lõpuks laval oma koha. Meiegi reisimuljeid võib võrrelda möödalibiseva pildijadaga. Samas tekitab see terava vajaduse mõnd neist kasvõi põgusalt kinni püüda. Olla haaratud millestki, millel on lõhn ja kuju, mälu ja tähendus.
"72 päeva" on reis läbi piltide, mis peegeldavad naiseliku kohalolu erinevaid varjundeid. Samas ei püüa see lavastus määrata naiselikkuse olemust, vaid pühitseb uljalt sellesse kätketud vastuolusid, lubades tekkivate assotsiatsioonide vool kanda end kindlaksmääratust kaugemale.
"Nii nagu reisimisel, nii on ka lavastuses kogu maailm korraga kohal. Millise suuna täpselt reisija valib, millisesse olukorda satub, sõltub reisija huvist ja tähelepanust.
Tempo on keritud nii kiireks, et aega enam ei märka. On antiikajast pärit tegelasi ja stseene, on kesk- ja nüüdisaegseid tüüpe, on vaeste rajooni elanikke ja on kõrgklassiseltskond, on intellektuaalid ja on rumalukesed, on litsid ja on imetavad emad, on politseinikud ja on vangid. Kõik on kohal." (Madis Kolk ja Kaja Kann).
Kestus 120 min
Keel ei ole takistuseks
Toetajad Eesti Kultuurkapital; Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia & Heldur Meerits