Näidenditelaenutamise haldamise ligipääsu saatmiseks on tarvis end autentida. Administraator võtab vajadusel ühendust.
Teil ei ole teatristatistika nägemisõigust!
Kasuta sisselogimiseks parooli
See the latest info of Estonian theatre
e s s e n t i a l s on dokumentaal-poeetiline teos, mis etendub küll reaalajas, kuid mille audiovisuaalsetest materjalidest vormub etenduse lõpuks ka kinematograafiline linateos.
Me läheneme läbi isiklike kokkupuudete, läbi keskkonna mõjude võimule ja võimusuhtetele. Küsime, milline on sisekommunikatsioon neljandas võimusektoris; nt, peavoolu meedia vs alternatiiv-meedia etc. Tulemuseks ei ole teaduslik, küll aga subjektiiv-teaduslik uurimustöö. Abistavalt uurime poeetilise terrorismi kui ühe vastupanutaktika võimalikkust ja funktsiooni; kaardistame keha-praktikasse maailma-suuri pingekoldeid, et seeläbi näha, millest koosneb inimeseksolemise sümboolne kapital. Jätame kõrvale juriidilise võimu vaatenurga, milles võimu mõistet tihti harjumuslikult käsitletakse – ja saame öelda, et kokkuvõtvalt oleme huvitatud võimust seoses tõe küsimusega, oleme huvitatud võimust seoses tõe küsimisega.
e s s e n t i a l s on rännak tagasi ehk käik edasi.
Lahkudes kustutame tuled, põhjusega muidugi.
Jaak Sapas (1979) on lõpetanud Tallinna Pedagoogikaülikooli koreograafia eriala, osalenud tantsijana erinevate koreograafide töödes (Taavet Jansen, Tiina Mölder, Jüri Nael, Yoshiko Chuma, Yvonne Rainer, Terry Creach, Anthony Phillips jt). Pärast ülikooli elas ja töötas kuus aastat välismaal (Saksamaa, Maroko). Koostöös erinevate kunstnikega on viimastel aastatel valminud järgmised etendused: “Kahe korruse rahvas” (Eike Ülevain, Kärt Tõnisson), “Estonia meets Africa ehk vaade eemalt” (Eike Ülevain, Eneli Meresmaa), “Kohaolek” (Eike Ülevain, Jarõna Ilo, Pedro Balbás), “Kuidas mängida ennast?” (Oksana Tralla)
kadri noormets. vabakutseline tantsija-koregraaf. notafe ideekirjutaja, ideearendaja. tegevuskunsti magistritudeng ekas. kirjutab esseid ja teatritekste, on poeetiline. tegeleb action teatriga. väärtustab elusat dialoogi. otsis kirjastajat, leidis selle. usaldab spontaanseid kehaimpulsse. on liiga noor, et olla mitte armunud.
Margo Teder lõpetas Tallinna Pedagoogikaülikooli 1997. aastal. Ta töötab VAT Teatris aastast 1997. 1999. aastast on Teder Foorumteatri projektijuht Eestis ning 2005. aastast T-Teatri lavastaja. Ta on osalneud näitlejana rohkem kui kolmekümnes VAT Teatri lavastuses ning käimas on 16. hooaeg.
Lavastused VAT Teatris: Jalutuskäik Püha Maurituse Maailma (kaaslavastaja Tiina Rebane) (1999), M.E.I.E. (2003), Kas sulle meeldib porno? 2007, Hikikomori 2010, Help! (kaaslavastaja Aare Toikka) 2011, Rekvisiitori tähetund 2012.
Lavastused mujal: Parijõgi „Teraspoiss“ (1997), T-teatris: W.Shakespeare „Lõpp hea, kõik hea (2005), J.Pommerat „See laps“ (2006), K.Abrahamsson „Kas sulle meeldib porno?“ (2007), J.H.Khemir „Invasioon!“(2008), N.Gogol „Sinel“ (2010), K.Lange „Parzival“ (2011); vabaõhulavastus „Valge Daam (2010).
Katrin Essenson (1973) – etendaja, koreograaf, kuraator, elab ning tegutseb hetkel Tallinnas. Peale koreograafia eriala lõpetamist, aastal 1998, on ta tegelenud etenduskunstidega. Lisaks õppinud aasta interdistiplinaarseid kunste Eesti Kunstiakadeemias.
Viimastel aegadel on Essenson olnud tegev aina enam nn eikellegi maal ehk tegevuskunstide (loe: mängulised kunstid) valdkonnas. Koos meediakunstnik Raul Kelleriga algatas raadiokunsti meediumiga tegeleva LokaalRaadio ‘jaama’ ning aastal 2011 korraldasid ning kureerisid Keller ja Essenson rahvusvahelist raadiokunsti festivali “Radiaator”. hüperlink: www.lokaalraadio.ee
Koos stsenograaf Liina Keevallikuga kuulub MTÜ Kirbutsirkus juhatusse ning alates aastas 2008 on olnud mängulistele kunstidele pühendatud festivali “Maikellukese päevad” üks kuraatoritest. Katrin Essensoni lavastused ja performance’id on olnud esindatud erinevatel festivalidel Eestis, Saksamaal, Rootsis, USA’s, Hollandis, Prantsusmaal, Itaalias, Sloveenias, Soomes, Makedoonias & Poolas. Veebilehekülg: www.kirbutsirkus.com