Lavastajad Boriss Pokrovski, Igor Merkulov Giuseppe Adami libretto Didier Goldi näidendi "La Houppelande" ainetel. Dirigent: Vladimir Agronski Kunstnik: Stanislav Benediktov
Puccini „Mantel“, nagu ka paljud teised ooperid lavastati esmakordselt Venemaal just Kammermuusikateatris. See teos kuulub ooperiliteratuuris verismi (eheda tõe ilustamata käsitlemise) ajajärku. Ooperi süžee on üdini veristlik – peremees kahtlustab oma naist petmises, ja kui kahtlused tõeks osutuvad, tapab armukese ning keerab ta keha mantli sisse. Sellele vaatamata on ooper kaugel lihtsustatud sirgjoonelisusest ja tundeliialdustest. Puccini loob tõelise muusikalise draama, täites muusikaliste vahenditega melodramaatilist süžeed. Helilooja avab sügavalt tegelaste psühholoogiat ja annab olustikulistele detailidele sümboolse tähenduse. „Mantli“ muusikas võib leida isegi impressionistlikke jooni, aga tervikuna on see tõeline neorealismi eelkäija. Selles võtmes on teos Kammerteatris ka lavastatud.
Lavastajad: Boris Pokrovski, Valeri Fedorenko Dirigendid: Vladimir Agronski, Aleksei Vereštšagin Kunstnik: Stanislav Benediktov
Süžee aluseks on Dante „Jumaliku komöödia“ 30. laul, mis räägib Firenze kodanikust, petis Giannist, kes mängis surivoodil olevat rikkurit ja lasi koostada valetestamendi. Tundub olevat klassikaline jant, kuidas üks petis teise üle kavaldab. Puccini kujutab aga peategelast varjamatu sümpaatiaga, kuna ta ei tegutse mitte ainult omakasu, vaid armunute – oma tütre ja tema peigmehe – hüvangu nimel. Peigmees on nimelt kadunukese sugulane. Koos Verdi „Falstaffiga“ lõpetab see teos Itaalia opera-buffa žanri võidukäigu. Teos on eelkõige ansambliooper ja sellest seisukohast võttes ei saa selle esitamiseks paremat truppi kui Kammermuusika-teatri oma ollagi.