Interaktiivne mõistulugu
Lavastaja, tehniline režissöör ja tekstide autor Johannes Veski
Lavastaja ja näitejuht Loore Martma
Mängude programmeerija Karina Korsgaard Jensen
Videokunstnik Mart Männik
Kostüümikunstnik Joonas R. Parve
Illustraator Fred Kotkas
Laval Mart Müürisepp
Ühel päeval lööb Peremetsas muretult elutseva puugikogukonna kaheks taevast langenud Kuldne Müür. Tundmatu päritolu ja teadmata eesmärgiga metalne eesriie jätab pooled puukidest vangi Peaverre, teise poole Kehametsa. Üheskoos tuleb samale poole müüri jäänud lülijalgsetel välja selgitada müüri pärituolu ning paika panna plaan edasiseks tegutsemiseks. Seda kõike loomulikult kiiremini, tõhusamalt ja säästlikumalt kui teisele poole müüri jäänud puugid.
"Puugi protsess" on mõtteline järg Cabaret Rhizome otsustusprotsesse käsitlevale teosele "Otsuse anatoomia". Lavastus suundub kollektiivsete otsuste käsitlemise juurest edasi, uurima koostöömehhanisme seoses selliste mõistetega nagu indiviid, vastutus, motiveeritus, usaldus, hierarhia, efektiivsus ja strateegia.
Kuidas see kõik toimub?
Iga etendust külastav vaataja kontrollib oma mängunupuga üht ekraanil siblivat digitaalset puuki. Publikust moodustuvas puugikollektiivis lasub igal osalejal vastutus lahendada mängulauaks olevatel ekraanidel serveeritavaid ülesandeid. Kaheks meeskonnaks poolitatud publikul tuleb sooritada ülesandeid kiiremini ja energiasäästlikumalt oma vastaspoolest. Säästa energiat ja aega tähendab olla tõhus. Tõhusus on puugiksolemise alustalaks.
Mänge siduvaid lugusid Peremetsast ja puugikogukonnast esitab vaatajaile elukogenud puuk, keda kehastab küünemustasuuruseks kahandatud näitleja Mart Müürisepp.
Mõistulugudes jõuab sõnum adressaadini kirjaliku, akustilise või pildilise jutustusena. "Puugi protsess" laseb kõigel sellel kohale jõuda läbi käegakatsutava kogemuse. Mikstuurina teatrist ja arvutimängust jätkab lavastus Cabaret Rhizome ekspeditsiooni tehnoloogia ja kollektiivsete rituaalide ühisaladele.
Etendus on ilma vaheajata ja kestab kuni 1 tund ja 30 minuti